FIDATO IS SPECIALIST BIJ DE

Overheid

De overheid moet in contact staan met alle lagen van de samenleving. Er wordt verwacht dat er open en transparant wordt gewerkt én gecommuniceerd. Daarnaast is het 'nieuwe werken' ook voor de overheid niet nieuw meer. We zien ook hier dat het kantoor steeds meer gebruikt wordt als vergadercentrum, ontmoetingsplek en locatie om met elkaar te overleggen. Tegelijkertijd wordt verwacht dat de overheid toegankelijk is voor alle lagen van de samenleving. Dat geldt ook voor de werkprocessen. Vergaderingen moeten op afstand en digitaal toegankelijk zijn, het stemmen over besluiten inzichtelijk én raadsvergaderingen moet op afstand (online) gevolgd kunnen worden. Ook voor de overheid is het proces van digitaliseren niet meer te stoppen. Wij helpen gemeentes, provincies en ministeries én overige (semi-)overheidsinstellingen met het proces van digitaliseren door een brede inzet van alle audiovisuele faciliteiten en dienstverlening dit mogelijk te maken.

Congressen en overheidsbijeenkomsten

Als audiovisueel partner faciliteren we verschillende overheidscongressen en -bijeenkomsten met de inzet van audiovisuele middelen. Dankzij geluidsversterking (audio), verlichting én de inzet van verschillende beeldtechnieken (video) zoals haarscherpe LED en videowalls, grootbeeldprojectie en LCD displays zorgen we ervoor dat (partij)congressen live goed te volgen zijn.

Daarnaast verzorgen we het live streamen van congressen én faciliteiten voor (live) communicatie via verschillende social media kanalen. Dynamische content, livebeelden van de zaal en sprekers maar ook het weergeven van de presentaties, kunnen via (draadloze) verbindingen eenvoudig naar buiten worden gestreamd. En als op locatie geen faciliteiten aanwezig zijn? Dan bouwen we een tijdelijke professionele studio (pop-up studio) om de volledige live uitzending mogelijk te maken.

Hybride overleggen en raadsvergaderingen

We verzorgen de volledige ondersteuning, opbouw en bediening van alle audiovisuele faciliteiten bij raadsvergaderingen, publieke bijeenkomsten en interne overleggen bij ministeries, provincies en diverse gemeentes. Dat kan in de vorm van tijdelijke ondersteuning zijn waarbij we de audiovisuele dienstverlening verzorgen of zelfs als (audiovisueel) gastheer ingezet worden.

Tegelijkertijd kan dat ook door ruimtes permanent in te richten met audiovisuele faciliteiten zoals discussie-installaties, cameravolgsystemen gekoppeld aan het digitale stemsysteem en streaming faciliteiten om de (raads-)vergadering op afstand (online) en dus openbaar te kunnen volgen. Naast diverse vergaderruimtes voorzien van de nodige audiovisuele toepassingen, richten we raadzalen bij gemeentes in en maken we werkomgevingen hybride om online te kunnen vergaderen bij zowel provincies als diverse ministeries.

 

Bedieningsgemak

Onze audiovisuele toepassingen dragen bij aan het bedieningsgemak en de werking van bijvoorbeeld raadszalen en auditoria. Een draadloos vergadersysteem gekoppeld aan een geautomatiseerde webcast maken de vergaderingen toegankelijker voor alle deelnemers, ook diegene die niet fysiek (online) aanwezig zijn. Tevens bieden we diverse presentatiemiddelen die overheidsinstanties de mogelijkheid geven om hun boodschap helder over te brengen, zonder dat ambtenaar zich bezig hoeft te houden met de techniek.

Onze klanten bij de overheid

Deze klanten hebben wij geholpen met de inzet van audiovisuele toepassingen.